Saturday, April 16, 2011

Akhirnya keputusan di ketahui...

Alhamdulillah, setelah berminggu-minggu menanti dengan penuh debaran, akhirnya semua 71 kerusi di DUN Sarawak telah pun di ketahui penyandangnya. Sekalipun keputusannya agak jauh dari yang di sasarkan, namun sebagai pendokong perjuangan, kalah menang bukanlah perkara utama dalam perjuangan. Pun begitu, bergembira dengan kemenangan adalah lebih baik dari bersabar dengan kekalahan.

Sekalipun PAS tewas di semua kerusi yang di tandinginya, namun semua kerusi tersebut mencatatkan perkembangan yang positif. Beting Maro antaranya mencatatkan penurunan majoriti BN yang amat drastik. Dari majoriti lebih kurang 800 undi pada tahun 2006, tinggal 391 kali ini. DUN Tanjung Datu yang di amanahkan bersama kepada Johor, Melaka dan Pahang mencatatkan bilangan undi 1003 berbanding hanya 400 yang di perolehi PKR pada tahun 2006.

Apa pun Tahniah kepada DAP dan PKR yang telah memperolehi kerusi yang lebih baik berbanding 2006.

Keputusannya telah pun di ketahui, masanya untuk menyusun jentera bagi menghadapi pilihanraya umum akan datang yang pastinya akan datang dalam jangkamasa yang sangat singkat. Semoga Pakatan Rakyat akan memperolehi keputusan lebih baik.

No comments: