Sunday, May 03, 2009

Berakhir sudah Muktamar DPPNJ Kali ke 37




Alhamdulillah Muktamar DPPNJ di Palm Villa Kulai berlangsung dengan baik dan sempurna seperti yang di jadual dan dirancangkan pada 2 dan 3 Mei 2009.




Sebaik saja memasuki sekitar Bandar Kulai, suasana Muktamar sangat dirasakan. Kibaran Bendera di sepanjang jalan sangat membanggakan. Ijam sebut, kalau macam ni punya suasana, berbaloi la dengan kos yang kita... Tahniah kepada Pemuda Kulai atas usaha bersungguh-sungguh menceriakan Suasana. Juga kepada Saudara Zaifidin (KP Gelang Patah) yang banyak menguruskan persiapan. Sebaik melangkah kedalam Dewan, suasana kemeriahan perasmian sudah di rasakan. terima kasih tidak terhingga.




Sepanjang malam perasmian menyaksikan kehadiran yang membanggakan. Seluruh perkarangan Dewan di penuhi hadirin dari pelbagai khalayak tak mengira bangsa. Rasanya ini kali pertama Perasmian Muktamar DPPNJ di hadiri jumlah yang ramai dari kalangan rakan-rakan yang belum beragama Islam. Tahniah kepada Pemuda Pulai dan Kulai yang berjaya menyusun promosi sehingga menarik jumlah hadirin yang seramai itu.




Bagi yang hadir dalam majlis perasmian tersebut pastinya tertarik dengan persembahan untuk Anugerah Tokoh Bapa Pejuang hasil buah tangan saudara Husaif dan Mahmud. Terima Kasih kepada 2 sahabat ini yang berjaya menghasilkan persembahan yang mampu menyentuh perasaan seluruh hadirin. Tidak sedikit bilangan hadirin yang menitiskan air mata kerana tersentuh dengan panjang dan peritnya jalan perjuangan Tuan Haji Sakib Bin Haji Abdul Manan yang di nobatkan sebagai tokoh bapa Pejuang atas kejayaannya mendidik anak-anak beliau untuk menjadi aktivis dalam Parti.




Selesai Majlis Perasmian, sahabat-sahabat sebut, dengan jumlah kehadiran yang begitu, dan suasana sambutan dan majlis perasmian. Hilang penat kekap.




Buat pertama kali dalam sejarah 37 tahun Pemuda PAS Johor, jawatan Ketua di pertandingkan. Meyakini keputusan jamaah adalah yang terbaik, Jawatan Ketua kekal disandang oleh Saudara Khairul Faizi dan Timbalannya secara Automatik Saudara Suhaizan.

Tahniah kepada 2 sahabatku ini, disamping tahniah jugak buat saudara Hamid yang menduduki kerusi Naib Ketua Pemuda. Mudah-mudahan gabungan 3 penggerak ini akan membawa DPPNJ ke arah yang lebih gemilang. Juga tahniah buat semua rakan seperjuangan yang dipilih menggalas tugas sebagai EXCO DPPNJ buat sessi 2009-2011. Dan Ta'ziah diatas beban dan amanah yang menunggu di depan kita. Semoga Allah membantu meringankan beban yang bakal kita galas bersama pada masa akan datang.




Sejak tengahari tadi, aku rasa tekak aku semacam, aku komplen dengan sahabat2, air mineral yang di sediakan tak cukup bagus kot menyebabkan tekak aku jadi sakit. Dalam perjalanan balik, sakit tekak makin terasa, rupanya badan ni mula bagi signal tak sihat... Sampai di Parit Yaani dalam pukul 9.45, kepala mula rasa lain macam, konsentrasi terhadap pemanduan mula berkurangan, tak boleh tahan punya pasal, berenti kat tepi Jalan, tido... Tersedar dan sambung balik drive... Nak menyampaikan rumah pukul 1 pagi, rasanya ada 5 kali kot berenti tido...




Teringat bait2 lagi Sunnah orang berjuang...




Ya Allah, kau tetapkanlah hati ini di atas jalan perjuanganMu, peliharalah hati ini dari sebarang sifat mazmumah, kurniakanlah kebaikan kepadaku, anggota keluarga yang memberi sokongan dan seluruh sahabat-sahabat seperjuanganku...




Amin...

No comments: